Oglądasz: Kronika

Spotkanie czerwcowe - wycieczka

09 czerwca 2018

Będomin, Kartuzy, Żukowo

Wycieczka członków i sympatyków Pomorskiego Towarzystwa Genealogicznego.

Od kilku lat w ramach jednego z naszych wiosennych spotkań organizujemy wycieczkę. W tym roku zdecydowaliśmy się na wyjazd do Będomina, Kartuz oraz Żukowa. W tym roku chętnych do wyjazdu nie było zbyt wielu. Zabraliśmy się trzema samochodami. Spotkaliśmy się rano o godz. 9 przed Muzeum Hymnu w Będominie. Zwiedzenie muzeum oraz interesująca dyskusja z panią przewodnik zajęło nam prawie 3 godziny. Następnie udaliśmy się do Kartuz gdzie zwiedziliśmy pozostałości zespołu klasztornego oraz kolegiatę pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny oraz obejrzeliśmy cmentarz. Po zjedzeniu obiadu pojechaliśmy do Żukowa. Naszym przewodnikiem była sołtys Glincza pani Genowefa Zasada, która oprowadziła nas po części dawnego zespołu klasztornego sióstr norbertanek oraz po poklasztornym gotyckim kościele pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Wycieczkę zakończyliśmy obejrzeniem pobliskiego kościoła pw św. Jana Chrzciciela. Zabytkowa świątynia była poddawana renowacji i nie dane nam było wejść do jej środka. Może następnym razem.

Organizatorzy: Zbigniew Michalak, Janusz Pawelczyk.